loading...
جمع کن - سایت تفریحی
همیار بازدید : 133 نظرات (0)

کنترل چاقی و چربی خون با روزه داری

سفره افطار

ساعت 24- استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: روزه داری می تواند در بیماری هایی مانند چاقی، افزایش چربی خون و بسیاری از بیماری های دیگر اثرات سودمند بارزی داشته باشد.

دکتر فرزاد شیدفربا بیان اینکه ماه رمضان علاوه بر اینکه زمانی برای تهذیب نفس و تقرب الهی است برای سلامتی نیز فواید زیادی دارد افزود: تعداد بسیار زیادی از مطالعات و پژوهش های علمی، اثرات مفید روزه داری را بر روند متابولیسم و عملکرد بهینه اندام های بدن گزارش کرده اند.


وی درادامه بر رعایت اصول تغذیه ای درماه رمضان تاکیدکرد وگفت: بین فاصله افطار و سحر باید از پرخوری و مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب پرهیز کرد و تناسب و تعادل غذایی باید حفظ شود.
استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: بهتر است افطار را با چای کمرنگ ولرم ویک عدد خرما شروع کرد و در ادامه از مواد لبنی مانند پنیر و همچنین گردو استفاده کرد و سپس با فاصله زمانی دیگری از غذاهای اصلی دیگر به عنوان وعده شام استفاده شود.


شیدفرگفت: حجم غذای افطار باید کم باشد تا بتوان بعد از مدتی از وعده شام استفاده کرد. همچنین توصیه می شود که میوه و سبزی مانند سالاد نیز در فاصله بین افطار تا سحر استفاده شود.


وی به مردم توصیه کرد از مصرف زولبیا، بامیه و سایر شیرینی ها و همچنین غذاها و حلیم های حاوی روغن زیاد، خودداری کرد و زولبیا بامیه نیزحتما باید ازشیرینی فروشی های معتبر که وضعیت بهداشتی مطمئنی دارند خریداری شود و از فروشندگان دوره گرد یا سایر مغازه ها تهیه نشود.


استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: درصورت استفاده از آش، بهتر است میزان روغن و حبوبات در آن زیاد نباشد. کله پاچه، سیرابی و شیردان توصیه نمی شود چون بسیار چرب و موجب عطش می شود.


شیدفر افزود: هنگام افطار یا سحر باید ازمصرف غذاهای خیلی داغ یا شور یا شیرین خودداری کرد.


این عضو هیات علمی دانشگاه ایران گفت: از مغزهای گیاهی مانند گردو یا پسته یا بادام یا فندق بصورت خام به اندازه و درحد منطقی می توان مصرف کرد. مصرف چای زیاد در وعده سحر توصیه نمی شود چون دفع ادرار را زیاد می کند و بهتر است مصرف چای در طول ساعات افطار تا سحر توزیع شود.


شیدفرگفت: مصرف سبزی و نوشیدن مایعات کافی، بین فاصله افطار تا سحر می تواند در برطرف کردن حس تشنگی در ساعات روزه داری تأثیر زیادی داشته باشد.


وی اضافه کرد: مصرف غذهای خیلی شیرین در وعده سحر توصیه نمی شود اما میوه ها مناسب هستند. از بین نوشیدنی ها، دوغ های خانگی توصیه می شود اما دوغ های غیرخانگی چون نمک دارند باید محدود شوند. همچنین آب میوه خانگی نیز مناسب است.


استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: باید از پرخوری و تعجیل در غذاخوردن در وعده سحر خودداری شود و همچنین در افطار نباید با غذاها یا خورش های چرب روزه را افطار کرد.بهتر است به جای قند و شکر از خرما استفاده شود. اما مقدار زیاد آن می تواند چاق کننده باشد؛هر 3 عدد خرما حدود 60 کیلوکالری انرژی دارد.

 

ایرنا

جی نیوز - اثرات سودمند روزه داری در کنترل چاقی و چربی خون

jnews.jamaran.ir/news/id/744009
13 mins ago - جی نیوز - اثرات سودمند روزه داری در کنترل چاقی و چربی خون. ... پزشکی ایران خاطرنشان کرد: بهتر است افطار را با چای کمرنگ ولرم ویک عدد خرما شروع ...

حداقل ۱۰ بیماری با روزه درمان می‌شود - راه عاشقان

www.raheasheghan.ir/about-us/21-specialy-cat/ramazan/16-10
بنابراین اگر روزه داری در افراد مبتلا به چربی خون همراه با یک رژیم غذایی متعادل باشد، می تواند به رفع مشکل بالا بودن چربی خون آنها کمک کند. 2- روزه و کنترل چاقی.
20 mins ago - اثرات سودمند روزه داری در کنترل چاقی و چربی خون ... پیروانی: در ملاقات منصوریان و هدایتی با بازیکنان تیم ملی هیچ بحث باشگاهی صورت نگرفت ...

روزه داری برای مبتلايان به چربی خون بالا مفید است

old2.mui.ac.ir/.../-topmenu.../2345-1392-05-15-04-20-23.html
بنابراین اگر روزه داری در افراد مبتلا به چربی خون همراه با یک رژیم غذایی ... کاهش معنی داری در میزان انرژی و مواد مغذی دریافتی خود داشتند، ولی در گروه کنترل (غیر روزه ...
Translate this page
Mehr News Agency
3 days ago - وی با اشاره به شیوع رو به افزایش چاقی و اضافه وزن در کشور، افزود: افراد چاق و ... کنند، تصریح کرد: روزه داری منجر به کنترل قند و چربی خون می شود.

۸ تأثیر شگرف روزه بر بدن/ از سم زدایی تا درمان افسردگی - الو دکتر

www.alodoctor.ir/.../۸-تأثیر-شگرف-روزه-بر-بدن-از-سم-زدایی-تا...
مطالعات محققان نشان می دهد، روزه گرفتن برای افرادی که مبتلا به چربی خون بالا هستند، بسیار ... سم زدایی با روزه گرفتن به طور طبیعی انجام می شود و سم از روده ها، کبد، کلیه، ریه و . ... یکی از فواید مهم روزه داری را می توان در کنترل وزن و چاقی دانست.
18 hours ago - روزه‌ داری یا به عبارتی نخوردن و نیاشامیدن در طول روز و در نتیجه گرسنگی ... نوع دوم، چربی خون بالا و افسردگی از جمله بیماریهایی است که با روزه‌ گرفتن ... رسیدند که روزه ‌داری می ‌تواند در درمان اختلالاتی مانند چاقی و همچنین بیماریهایی ...

توصیه های پزشکی برای روزه داری/بهترین فرصت برای افراد چاق

hananews.ir/توصیه-های-پزشکی-برای-روزه-داریبهترین-ف/
3 days ago - ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: روزه گرفتن برای سلامت ... کنند، تصریح کرد: روزه داری منجر به کنترل قند و چربی خون می شود.
1 day ago - به گزارش مهر، روزه‌ داری یا به عبارتی نخوردن و نیاشامیدن در طول روز و در نتیجه ... از بیماریها از جمله ترمیم بافتها و سلولها، کنترل چاقی، تنظیم میزان ترشح هورمونها، ... نوع دوم، چربی خون بالا و افسردگی از جمله بیماریهایی است که با روزه‌ ...

توصیه های پزشکی برای روزه داری/بهترین فرصت برای افراد چاق

www.shabanews.ir/توصیه-های-پزشکی-برای-روزه-داریبهترین-ف/
3 days ago - خسرونیا با تاکید بیماران برای روزه گرفتن باید با پزشک خود مشورت کنند، تصریح کرد: روزه داری منجر به کنترل قند و چربی خون می شود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بهترین وب سایت با مطلبی جدید و نو,عکس های بازیگران,عکس های خنده دار,عکس های عاشقانه,اخبار سینما,اس ام اس جدید,مدل لباس,آرایش,فال و طالع بینی,پزشکی,ازدواج,رژیم و تغذیه,مطالب طنز
اطلاعات کاربری
آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : 360
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 271
  • آی پی دیروز : 107
  • بازدید امروز : 934
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 3,562
  • بازدید ماه : 13,241
  • بازدید سال : 73,848
  • بازدید کلی : 500,285
  • کدهای اختصاصی